zaterdag 4 mei 2013

L'oréal Wild Ombrés Préférence kit



Waarschijnlijk is het jullie niet ontgaan: ik wilde mijn haar dol graag ombre verven. Afgelopen donderdag kon je al op Twitter lezen, ik heb eindelijk mijn haar geverfd. Vandaag review ik dus de Loréal ombre kit die ik heb gebruikt :).

Over de kit



Dit is de L'Oréal Wild Ombrés Préférence kit. Hij is in Nederland in de drogist te koop in de kleuren 1 & 3. 1 is daarbij voor donker haar en nummer 3, die ik heb, voor blond haar. Ik verwachtte dat je op mijn haar niet veel resultaat zou zien, omdat ik zelf al vrij licht haar heb.


Dit is wat er in de doos zit. Mocht je deze set willen kopen, er zit een hele gebruiksaanwijzing bij. Ik ga nu niet uitgebreid behandelen hoe je het goedje maakt wat je in je haar smeert. Het komt er op neer dat je alles, behalve de shampoo (het goudkleurige flesje), in de linker fles gooit en dan goed schudt.
Handschoentjes

Hoe ga je te werk

Wil jij dit thuis ook doen? Het is ontzettend makkelijk, maar ik raad je toch aan om te vragen om hulp. De achterkant is vrij moeilijk bij te komen.


Borsteltje
Als je alles bij elkaar hebt gegooid verdeel je je haar in twee delen. Doe de handschoentjes aan, bij mij zat er bijna meteen een gat in. Dat is natuurlijk minder.


Pak het bijbehorende borsteltje en giet het goedje over heel je borsteltje heen. Begin (bijvoorbeeld) links onderaan in de puntjes. Omdat ik een geleidelijke kleur overloop wilde, ben ik langzaam naar boven gaan werken. Zo zijn de puntjes lichter gekleurd dan het middenstuk. Heb je lang haar? Zorg er dan voor dat je niet hoger dan je kin gaat. Heb je wat korter haar, doe het dan tot het onderste gedeelte van je oor.


Als je al je haar hebt gedaan laat je het inwerken. Na 25 minuten ga je even met je vinger (met handschoen nog aan!) over je haar en dan zie je of het genoeg gebleekt is. Wil je het nog lichter, laat het dan nog 20 minuten zitten. LET OP! Laat het alsjeblieft niet langer dan 45 minuten in totaal zitten. Anders krijg je echt niet het gewenste resultaat.



Na 45 minuten heb ik mijn haar gewassen met de bijbehorende shampoo in de wasbak. Houdt de handschoentjes weer aan, anders komt er alsnog verf op je handen. Eerst gebruikte ik de helft, toen heb ik mijn haar uitgespoeld. Vervolgens pakte ik de andere helft en waste ik mijn haar opnieuw. Daarna ben ik onder de douche gaan staan (zonder handschoenen) en heb ik mijn haar nogmaals gewassen met veel, heel veel shampoo. Als laatste heb ik nog een verzorgend haar masker gebruikt.

Haar met verf erin. Check het vieze shirt. Trek dus een oud shirt aan!!

Alles op een rijtje:

♥ Trek een oud shirt aan of doe een oude handdoek om.
♥ Maak het goedje volgens de gebruiksaanwijzing.
♥ Verdeel je haar in twee delen.
♥ Doe de handschoentjes aan.
♥ Pak het borsteltje en giet het borsteltje helemaal 'vol' met de verf.
♥ Begin onderaan links in de puntjes, werk langzaam naar boven tot de gewenste hoogte. Daarna doe je natuurlijk al je haar.
♥ Laat de verf inwerken. Minimaal 25, maximaal 45. Ga hier NIET overheen.
♥ Na maximaal 45 minuten spoel je de verf uit, met de bijbehorende shampoo.
♥ Hierna is het zeker aan te raden om nogmaals te wassen met eigen shampoo. Conditoner/haarmasker is ook een must want door het blekende middel droogt je uit ontzettend uit.

Het resultaat & mijn mening

Ik had mijn haar nog nooit geverfd en vond het ontzettend spannend. Ik heb mijn moeder gevraagd om me te helpen omdat het vrij moeilijk is om bij de achterkant te komen. Het borsteltje werkte ontzettend makkelijk. Ik was bang dat ik het moeilijk vond om de kleur op een lijn te houden, maar omdat het zo'n natuurlijke overloop is geworden was dat nergens voor nodig. Het enige mindere aan de set is, is dat de handschoentjes vrij snel kapot gingen. Het borsteltje heb ik overigens bewaard, omdat ik hem zo fijn vind.

Eindresultaat

Het resultaat vind ik mooi. Het is niet heel erg opvallend, maar als je kijkt naar het verschil in de puntjes van mijn haar en het bovenste gedeelte is het toch duidelijk te zien. Ik ben blij dat ik mijn haar heb durven verven :). Een aanrader voor iedereen, het is echt heel makkelijk.

L'Oréal Wild Ombrés Préférence kit is te koop bij de drogist voor 16,99.

Tips

♥ Koop de set in de aanbieding. Bij Kruidvat en Etos zijn er regelmatig acties. Zo kocht ik hem voor 10,00.
♥ Trek een oud shirt aan. Handdoek kan ook, maar een shirt is handiger omdat deze niet kan afglijden.
♥ Zet een kookwekker, zo vergeet je de tijd niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat een comment achter, ik neem zo snel mogelijk een kijkje op jóuw website!